Novinky provozní sezony RRL v 2025

27.3.2025 Praha

Na konci března se už rozjely rekreační vlaky PID a tento víkend vyjedou i rekreační vlaky DUK. Pojďme se podívat na novinky, změny a odlišnosti, které nastanou v letošní sezoně rozšířeného rekreačního léta.

Beze změny zůstávají výkony vlaků 1270/1271; 1273/1272; 12775/1274, na nichž budou turnusovány bardotky / kocour s klasickou soupravou s vozy „Y“, resp. vozy Bmx. Spěšňáky 1276-1279 budou patřit pestré směsce vozidel řad 830/831/851/749/810, která se budou na vlacích střídat.

Vlaky 18340-18343 zajistí řada 810, stejně tak jako vlaky 18310-18317. V období letních prázdnin bude provoz do Krupky veden posilovou soupravou 810 + 010 + 810. V roce 2025 nepojede žádná retrosouprava na lince T11. Linka T1 je nově vedena do Kamenického Šenova už z Děčína hl.n. (první a poslední vlak), jinak všechny vlaky 2400-2409 jezdí trvale v úseku Benešov nad Ploučnicí – Česká Kamenice – Kamenický Šenov. Tímto se zahustí provoz na trati 081 a současně se vytvoří kýžený přípoj ke všem rychlíkům Liberec – Ústí n.L. v žst. Benešov n.Pl. a to oběma směry. Turnusově bude výkon zajištěn řadou 810.

Vlaky 7750-7759 patří tradičně řada 830/831 beze změny.

Mochovský motoráček na 19.4. je plánován jako 700.533 + Bix.

Z důvodu montáže ETCS do řady 813, což vedlo mj. k odstavení mravenců z provozu, jezdí na vlacích 7760-7789 záložní vozidla řady 810. Dočasně bude KŽC provozovat od ČD půjčený motorák 814.028 na 1.pořadí do doby, než se vrátí jeden z mravenců z instalace ETCS.

Dodavatelé (opravci) vozidel mají skluz s termíny oprav, což je v oboru železničního průmyslu vnímáno už jako standard. Jakmile KŽC převezme zbývající vozidla z údržby, postupně se vrátí na své výkony během roku 2025 z dílen: 831.212, 830.180 a 831.168, stejně tak i 751.033. Chvíli to ještě potrvá, ale brzy s jistotou to naběhne, takže provoz bude oživen znovunavrátivšími vozidly.

Foto: Ladislav Fric