Otavský motoráček, novinka provozní sezony 2016

17.2.2016 Písek

Novinka letošní sezony, Otavský motoráček, je novým produktem osobní dopravy KŽC, který reaguje na fenomén trati 200 a současně vyhovuje poptávce sídelního města Písku, jako neregionálního kulturního centra, po pravidelné železniční nostalgii. Současně dochází k zapojení Jihočeského kraje do systému pravidelně jezdících nostalgických motoráčků jako pátého kraje, kam zajíždějí vlaky KŽC.

Otavský motoráček je příjemnou ozvěnou na rostoucí poptávku po návratu retroprovozu na trať 200. Ze strany KŽC jde o dobré vyhmátnutní nejvěrnější identifikace i genia loci, který trať 200 v sobě měla: totiž k téměř nezlomnému provozu motoráků ř. 830 / 831. V KŽC jsme to včas pochopili a protože od roku 2013 postupně chabnul zájem municipalit mikroregionu pod Brdy o provoz Podbrdského motoráčku natolik, že legendární Podbrďák musí nyní zmizet jako první v historii provozovaných motoráčků KŽC z mapy železničního provozu, tak vybil jeden motorák, pro který se nově našel smysl v obnovení tradic a původnosti patřící do regionů, kudy prochází legendární trať č. 200.

KŽC se ujal role patrona trati 200. Měl k tomu asi historicky slušně nakročeno (pořádaná výročí tratě nebo oslavy železničního dne v minulosti) a z důvodu slabého zájmu o Podbrďák v posledních letech, jsme viditelně posunuli kormidlo zájmu k dosud značně opomíjenému fenoménu, který se doslova nabízel: snoubení již zmíněného genia loci trati 200 s geniem loci vlastnictví motoráků ř. 830/ 831 patřících prostě na trať 200. A tak vznikl Otavský motoráček a pravidelné spojení nostalgickými vlaky mezi středočeskými aglomeracemi s Jihočeským krajem. Vlak má velký význam i pro Prahu a okolí, protože navazuje jako přípoj na rychlíky do a z Prahy a navíc jede v trase, kde o víkendu chybí osobák.

Foto: 491