Veřejné osobní vlaky KŽC v roce 2017

21.11.2016 Praha

Blíží se konec roku a všichni s napětím očekáváte, jak bude vypadat příští provozní sezona KŽC. Tak vám poodhalíme to, co v sobě nejen skrývá „nový kursbuch“ 2017, ale i to, co v něm dosud není a chybí. Nač se tedy můžete těšit u KŽC v 11. provozní sezoně?

Praha a Středočeský kraj

Provoz se nemění. Ve všední dny jde o výkony linky S 34, kde budou nasazena standardně vozidla 810 / 010. Beze změn zůstává také provoz Pražského motoráčku, který bude jezdit celoročně všechny víkendy s vozidly 830 / 831.

Podlipanský motoráček zůstává taktéž beze změn, i nasazené vozidlo se nezmění, solo 830.

Polabský motoráček bude nově veden tzv. zlatým pruhem Polabí, z Poděbrad do Mělníka s obsluhou sídel v okolí a z Mělníka přejde vozidlo na Kokořínský motoráček, který bude zkrácen a nově ukončen ve Mšeně. Náhradou za nedokončenou trasu „starého Kokoříňáku“ by mohl být nový vlak v upravené trase. Na výkony bude nasazen solo m.v. ř. 830.

Nově pro obsluhu Mochova vyjede tzv. Mochovský motoráček, který zabezpečí několikrát do roka šotoprovoz do Mochova. Na výkon bude nasazeno vozidlo ř. 810 a návoz bude proveden po trati 074 z Neratovic. Po „Mochovandě“ se pojede na rozdíl od dosavadní praxe několikrát za den. Roztržení produktů „Polabák“ a „Mochovák“ lépe odpovídá požadavkům cestujících. Lidé z Polabí touží po výletním vlaku na Kokořínsko, nikoliv po jízdě do Mochova a naopak pro Mochováky je podstatné, že v redukované podobě bude stále existovat drážní doprava vybrané dny v roce na trati č. 233.

Rakovnický rychlík jako vlajková loď dálkové retrodopravy zůstane nejen zachován, ale dojde i k podstatnému rozšíření jeho provozu (nárůst výkonů o 250%), protože praxe z letošního roku ukázala, že o retrorychlík jedoucí ve vhodné trase je značný zájem mezi cestující veřejností. A ruku na srdce, v okrese Rakovník se slušná nostalgie uplatní snadno, neboť turistický okres se spoustou památek, přírodních zajímavostí a pěkných tratí si o využívání vlaku jako prostředku i cíle cesty přímo říká. Předpokládá se jakákoliv dieslová lokomotiva se soupravou RBDs + B + BDs. Barový vůz bude standardem.

Posázavský motoráček pojede v rozšířeném rekreačním létě letních prázdnin v sobotu z Prahy do Čerčan a v neděli naopak. Ostatní trasy nebyly v roce 2016 tak využívané, proto dochází k redukci zbytečných výkonů, které jsou převedeny do posílení provozu Posázavského motoráčku s větví do Kácova. Tzv. „Kácováky“ pojedou odděleně od tras vlaků na dolním Pacifiku, pojedou po hlavní trati rychle z Prahy do Čerčan a poté do Kácova. Spojení dolního a středního Pacifiku z hlediska frekvence cestujících se ukázalo jako nezajímavé řešení. Málokdo jel skrz. Úpravou nabídky v oblasti Čerčan tedy dojde k lepšímu využití souprav i k optimálnímu provoznímu roztržení části „Kácov“ a části „Pikovice“. Na Posázavském motoráčku bude nasazena Bixovna. Výkon je svěřen turnusově ř. 830/831, avšak z důvodu různých provozních mimořádností se zde mohou vyskytnout náhradní soupravy podle provozních možností dopravce tak, jako v roce 2016. Posázavák je produktem, kde mohou jezdit jakékoliv „náhrady“, protože jak kapacitně, tak z hlediska služeb lze na tomto výkonu uplatnit vše, co dopravce má ve své flotile.

Podbrdský motoráček: i v roce 2017 nebude v provozu, neboť chybí zájem a poptávka z regionu.

Jihočeský kraj

Otavský motoráček bude provozován v nezměněném konceptu jako letos. První a poslední výkon bude obohacen o barový vůz z důvodu zpestření výkonů. Vlak bude jezdit každou neděli od půlky června do půlky září. Nasazeno bude vozidlo ř. 831. A možná vzniknou nové produkty, o nichž budeme informovat později.

Ústecký kraj

Kamenický motoráček, linka T1 i Podřipský motoráček, linka T5, budou opět jezdit ve stejném rozsahu, jako letos. Vlaky prvně vyjedou 1.4.2017 budou zavedeny červnovou změnou jízdního řádu, do té doby budou trasy v ad hocu podobné, jako trasy řádné. Kmenová vozidla na T 1 bude řada 801, na T 5 řada 831.

Liberecký kraj

Lužický motoráček bude jezdit beze změn tak, jak je tradičně zvykem. Počítá se s řadou 830 / 831. A možná vzniknou nové produkty, o nichž budeme informovat později.

Královehradecký kraj

Možná vzniknou nové produkty, o nichž budeme informovat později.

Kraj Vysočina

Možná vzniknou nové produkty, o nichž budeme informovat později.

Foto: 542