830-209 ve službách KŽC

8.3.2021 Praha

Nový přírůstek „dvanáctiválce“ u KŽC vyvolal vlnu nadšení mezi železničními fanoušky, kteří blahopřáli k záchraně vozidla a k jeho zprovoznění. Děkujeme.

Motorák byl v lednu zkušebně v rámci ověřování jeho jízdních vlastností vystaven na výkony vlaků 7750-7759, avšak kvůli následné závadě na kompresoru musel být z provozu stažen. V současné době se dokončují opravy „dětských nemocí“ z prvních dnů provozu tohoto stroje pod křídly KŽC a hlavně KŽC rozjíždí vlastními silami opravy vybraných technologických celků řady 830/831 mez něž patří m.j. i kompresor. Po opravě kompresoru a jeho montáže do motoráku bude 209 znovu zajišťovat výkony na Pražském motoráčku.

Fotkou Petra Zguta z 16.7.2000, pořízené v žst. Nemšová (motorák dosluhoval v Trenčianských Teplicích), dokumentujeme jeho pravidelný provoz na západě Slovenska před téměř čtvrt stoletím. Snímek zachytil motorák s velkým Balmem (vůz řady 050) na vlaku 3511.

Foto: Petr Zgut