Oprava kolejiště v K. Šenově

6.4.2021 Kamenický Šenov

KŽC věnuje nyní pozornost opravě kolejí na nádraží v Kamenickém Šenově. Investiční činnost do infrastruktury letos na jaře je určena stanici Kamenický Šenov tak, aby v důsledku růstu zájmu cestujících o rekreační vlaky turistických linek T došlo k možnosti posílení souprav a dalo se v Kamenickém Šenově objíždět.

V roce 2021 krom M 131.1 (6, 7, +) a M 152.0 (X) plánujeme i nasazení nejstarší motorové lokomotivy, prasátka, které v ČR existuje, a to vzkříšení naší lokomotivy 700-533, která po 5 letech odstavení nyní v nymburských dílnách prochází hlavní opravou. Taktéž hurvínek, M 131.1302 prochází rozsáhlejší opravou v pražských dílnách na Zlíchově. Aby mohla motorová lokomotiva jezdit po trati s vozy, musí mít možnost v Kamenickém Šenově objíždět. Nově plánujeme vybrané víkendy i soupravu T 211 + vůz lehké stavby.

Nicméně nejedná se o jedinou novinku letošní sezony pro linku T1. Další překvapení v Kamenickém Šenově na sebe nenechají dlouho čekat. Turisté a výletníci se brzy dočkají vylepšeného zázemí stanice a taktéž služeb vznikajícího bufetu, resp. možností exkurse do skláren Jílek a dalších novinek ve městě. O tom ale někdy příště.

Zatím využíváme dobu neježdění k opravám a údržbě a jak vidíte, KŽC vůbec nezahálí. A ruku na srdce – umí si ještě dnes někdo představit, v jakém stavu by byla Šenovka, kdyby zůstala v rukách KPL (SŽDC) a nekoupil ji za účelem její záchrany v roce 2007 KŽC?

Věříme, že oživením Kamenickošenovska přispíváme i nadále k trvale udržitelnému a rostoucímu turistickému potenciálu této krásné lokality v západní výspě Lužických hor. Číslo přepravených cestujících za sezonu už dávno překonal kdysi nemyslitelnou hranici 10.000 cestujících.