Motorový vůz 809 232-2 / M 152.0232

Po svém vyrobení v roce 1978 byl tento stroj dodán do LD Děčín, kde jezdil na všech výkonech depa, mj. i na tzv. Kozí dráze, kde dnes KŽC provozuje pravidelnou drážní dopravu. V 90.-tých letech byl motorák přesunut na jižní Moravu, konkrétně do Znojma. Byl přestavěn na řadu 809 pro provoz 0-0/S a nasazen na tzv. „kasičkové“ výkony na trať Hevlín – Hrušovany nad Jevišovkou, kde vydržel až do konce provozu pravidelné drážní dopravy na trati 245. Motorák byl přesunut do LD Břeclav, ale výkony mu zůstaly. Po zrušení „Hevlínky“ zajištoval provoz na trati 244 z Hrušovan nad Jevišovkou do Miroslavi, pod břeclavským depem se objevoval i na výkonech Břeclav – Kúty a kus života strávil v 90.-ých a 00.-ých letech i na tratích 253 (Vranovice-Pohořelice) a 254 (Hustopeče-Šakvice). K vidění byl i na čejčských lokálkách. Motorák byl v 20.-tých letech redislokován do depa Veselí nad Moravou, kde následkem ECM skončil.

V roce 2022 byl motorový vůz kvůli ECM odstaven z provozu a v roce 2023 byl odkoupen společností KŽC Doprava, s.r.o.. Ta si ho v roce 2024 sama opravila a uvedla ho znovu do provozuschopného stavu.

Zařazením řady 809 do flotily KŽC dojde k vyčlenění tohoto vozidla na středočeské výkony (linku S 43), kde doplní v provozu tutéž řadu ČD. Uvolněná řada 810 následně posílí provoz na severočeských tratích v Ústeckém kraji.