Motorový vůz 810 381-4 / M 152.0381

Motorový vůz byl vyroben v roce 1981 a dodán do RD Nové Zámky, resp. do LD Leopoldov, kde jezdil do konce roku 1993. Byl kmenovým vozidlem na tratích, kde zajištovalo provoz leopoldovské depo, tj. Kúty-Skalica na Slovensku, Brezová pod Bradlom – Senica, Leopoldov – Nitra/Lužianky. Objevoval se i na osobácích do Prievidze. V roce 1994 byl přesunut do zvolenského depa, o tři roky později se však vrátil zpět do Nových Zámků, kde působil do února 2003. Následně byl přesunut pod depo Humenné, kde dojezdil zbytek svého provozního života u slovenských železnic na trati do Medzilaborců. Během svého působení na východním Slovensku stihl být ještě nalakován do korporátních barev ZSSK, ve kterých zůstal i u KŽC až do roku 2020.

V březnu 2011 byl motorový vůz odstaven z provozu a o dva roky později byl zakoupen společností KŽC Doprava, s.r.o. Ta jej nechala opravit v ŽOS Zvolen a využívala ho od října 2013 do roku 2018 na vozbu městské linky S 34 v Praze.

Motorový vůz má v interiéru modré čalouněné sedačky a úpravy provedené pro provoz na lince S 43.

Od října 2013 do roku 2018 byl motorák pravidelně nasazován na vozbu vlaků linky S 34 v Praze a na linku S 24 (Mochov). Motorák prošel v roce 2020 rozsáhlou opravou u KŽC a byl opatřen novým historizujícím lakem připomínajícím jeho působení na Slovensku, tedy má slovenské barvy 90.-tých let. I interiér byl ponechán v tomto provedení.

Motorák je určen pro vozbu linky S 43 (Kralupy – Neratovice), dále je provozní zálohou linky S 34 a provozní zálohou pro linku S 34 a pro Pražský motoráček. Ve sbírkách KŽC se jedná o jedinou 810, která je skutečně původem slovenská, nikoliv česká. Motorák je deponován v Praze. Vůz je označen původním kryšpínovým označením M152.0381.