Pravidelné veřejné vlaky
Kokořínský rychlík
Kokořínský rychlík jezdí z Prahy do oblasti Kokořínska, do městečka Mšeno a zpět každou sobotu, neděli a státní svátek od posledního březnového víkendu do konce října. Soupravu vlaku tvoří legendární motorová lokomotiva československé konstrukce řady T 478.1 a klasické kupátkové vozy vyrobené ve východním Německu v původním provedení. Vlak má kapacitu 120 míst k sezení a cca 20 jízdních kol. Kola, kočárky a zavazadla se přepravují v zavazadlovém prostoru jednoho z vozů.
Popis trasyVýletní rychlík vás ráno odveze z Prahy přes Neratovice, Všetaty do Mělníka, na Kokořínsko do Lhotky u Mělníka, Kaniny a Mšena, odkud se můžete vydat na výlety do Kokořínského dolu nebo se vykoupat v prvorepublikových městských lázních ve Mšeně či se osvěžit v parostrojním pivovaru v Lobči.
Jízdní řádPřeprava kolVe vlacích linky Kokořínský rychlík je umožněna přeprava jízdních kol. V každém vlaku je možno přepravit nejvýše 20 jízdních kol. Jízdenky, tarif a smluvní přepravní podmínkyV Kokořínském rychlíku platí
Příklady cen jízdného: Praha hl.n. - Mšeno: 100,- Kč / 60,- Kč při použití předplatného kuponu pro Prahu ("tramvajenky") Jízdní kolo bez ohledu na délku cesty: 20 Kč (s jízdenkou OneTicket 40 Kč). Jízdenky zakoupíte v pokladnách Českých drah, v mobilní aplikaci PID Lítačka nebo u průvodčího ve vlaku bez přirážky. Ve vlaku nelze platit platební kartou. Zajímavosti na traseBarokní stavba stojící na vrchu nad soutokem řek Labe a Vltavy, která tvoří jednu z dominant města Mělníka. Je chráněn jako kulturní památka České republiky. Nachází se v bývalém kapucínském klášteře, původně měšťanského domu pocházejícího z 2. pol. 14. stol. Najdete zde vše o historii vinařství v české vinohradnické oblasti a o historii výroby dětských kočárků v ČR. Historické centrum města nabízí nespočet zajímavostí - zámek, podzemí, muzeum, věž kostela sv. Petra a Pavla, radnici, renesanční a barokní domy a další. Do skalního pískovcového bloku jsou zde vytesány skalní byty a hospodářské prostory. V rámci expozice si prohlédnete světnici, síň, chlév, sklep a sýpku. Zrušená trať Lhotka u Mělníka - Střednice Tip na procházku po tělese bývalé trati, která byla zrušena v roce 1974. Jsou ojedinělým architektonickým dílem ve stylu art déco a patří mezi skvosty regionu. Postaveny byly v roce 1932. Slouží jako městské koupaliště. První písemná zmínka o pivovaru pochází z roku 1586. Od roku 2015 je po 71 letech znovu v provozu a otevřen návštěvníkům. Původní hrad byl založen po roce 1320 pravděpodobně pražským purkrabím Hynkem Berkou z Dubé. Přírodní lokalita mezi obcemi Želízy, Mšeno, Doksy, Dubá, Blíževedly, Vidim, Kokořín a Lhotka. Partneři |